Stüdyoda veya Müzik Odasında Akustik Düzenleme Tedavisi

Akustik Panel, Akustik Sünger ve Akustik Aksesuarlar Nasıl Yerleştirilmeli?

Yüksek Performanslı Surround Ses Sistemlerinin Kalitelerini Daha İyi Anlamak.

 

Surround ses sistemlerini yada başka bir değişle kayıt aldığınız cihazlarınızı berbat bir dinleme ortamına koyarsanız, pahalı sistemlere ve cihazlara para vermenizin hiçbir anlamı yoktur.

Buna rağmen, çoğu insan, oda ayarlarken akustik düzenleme tedavisini gözden kaçırıyor.

Gerçek şu ki, sonik netlik için savaşıyoruz. Ve farkında değiliz, çünkü rakibimiz görünmez. Duyulabilir veya ölçülebilir.

Görünmez düşman: Her odaya uğrar ve kalabalık odaların akustik bozulmaları kaçınılmazdır. Kulaklarımızın gerçeği duymak için mücadele ettikleri seslerin, düzensiz ve gereksiz ses ve uğultuların hengamesinde hiç olup gitmektedirler.

 
Odanıza yanlış muamele ederek,  savaşı kaybedersiniz, kulaklarınızı düşük çözünürlüklü bir yaşam sürdürecek şekilde zorlarsınız.

Bu makalemiz de dilimiz döndüğünce bu sorunları ortadan kaldırmak ve kulaklarınızı özgürleştirecek stratejiler geliştirmenize yardımcı olmaya çalışağız.

Size kritik bir dinleme, karıştırma veya kontrol odasına nasıl akustik düzenleme uygulayacağınızı göstereceğim. Bir hi-fi oda ya da ev sinema sistemine sahipseniz, bu tavsiyenin çoğu geçerlidir, ancak daha fazla yayılma ve daha az emilimi olan daha boş bir oda seçebilirsiniz (bunun için ipuçları vereceğim).

Bu makalenin tamamını okumak istemiyorsanız, sizi ilgilendiren kısımlara aşağıdaki başlıkları inceleyebilirsiniz:

 



 

 

 

Akustik düzenleme oda ayarları (hassas dinleme / tok ve doygun ses odaları)

Aşağıda, bakacağımız üç örnek oda bulunmaktadır.

Oda 1 (Sol): Temel emilimi ve akustik panel ve süngerler (bir proje ya da ev kayıt stüdyosu tipik) ile hafif tedavi 2-kanallı hoparlör odası. Aynı düzeni hi-fi dinleme odası için de kullanabilirsiniz. Bu oda yalnızca gerekli minimum muameleleri gösterir. Bu iyi bir başlangıç ​​noktasıdır, ancak aşırı akıcılık kazandırmak ve odanın arka yarısındaki olası çarpıtma yankısını önlemek için ilave akustik paneller eklenmelidir.

Oda 2 (Merkez): Akustik panelleri ve basstrap tuzakları tarafımızdan temin edilebilen bir akustik aksesuardır.5.1 surround ses karıştırma odası. Bir ev sineması için de benzer bir akustik düzenleme kullanabilirsiniz, ancak büyük olasılıkla daha fazla akustik panel ve akustik sünger dahil edilir ve oda konumuna göre hoparlörler yerleştirilir.

Oda 3 (Sağ): Kritik dinleme için bir 5.1 surround ses kontrol odası kurulumu. Duvarlara (kapsamlı bir ses yalıtımı) inşa edilen geniş bant bas emme sistemleri kullanır. Bu kurulumun iki versiyonunu göreceksiniz: tamamen emici bir arka duvar ve tavan ve basstrap ve köşe bass yutucu süngerler kullanılır.

Oda 3, surround ses müziğini düzenlemek için tasarlandı, ancak benzer bir düzenleme, film post prodüksiyonu ve surround medya mastering için kullanılabilir.

 

Üç dinleme / kontrol odası için stüdyo düzeni ve tedavisi (stereo ve surround ses)

Oda akustik düzeltme için yazılımlar ve elektronik ekipmanlar gizli silahınız DEĞİLDİR!

Ne yazık ki akustiğinizi düzeltmek için dijital yazılım ve cihazlar düzeltme işlemini yapamamaktadır.

Oda EQ bazen çözüm olabilir, ama uzun yankılanma süreleri veya (tarafından üretilen o pis yansımaları gibi güçlü erken yansımaları nedeniyle tarak filtreleme problemini düzeltemezsiniz.

: Bu durumu kontrol altına almak isterseniz akustik panel ve akustik süngerlerden yardım almanız gerekmektedir.


 

İlk yansıma noktalarında akustik panel ve akustik sünger ile erken yansımaların yutulmasını sağlayın:

Odanıza sadece bir akustik düzenleme uygulaya biliyorsanız ve paranızın karşılığını almak istiyorsanız, burada yapılması gereken: İlk yansıtma noktalarınız da bazı akustik panelleri kullanın.

Neden mi? Dinleme konumunuzun etrafında tatlı bir nokta oluşturmak için, yakınlardaki sınırlardan gelen erken yansımaları değerlendirmeniz gerekir. Akustik düzenleme yapılmadan gözlemlendiğinde, erken yansımalar hoparlörlerinizden gelen doğrudan ses ile birleşir ve tarak filtrelemesine neden olur (veya “dalga çarpışması”).

Tarak filtreleme, akustik bir bozulma türüdür. Sesin kirlenmesine neden olur, ortamınızdaki ayrıntıları maskeler ve doğru bas ve tizleri engeller.

Hafif tarak filtreleme müzikal ses çıkarabilir. Yankılanmanın doğal bir parçası. Ancak sert tarak filtreleme saf kötülüktür – sonik netlik savaşındaki en büyük düşmanınız.

Tarağı yok edildiği takdirde müziğin netliğini ve kalitesini anlayabilirsiniz.

Kullanılacak malzemeler: Akustik düzenleyici malzemeler (genellikle geniş bant emilimi).
İlk yapılması gereken: İlk yansıma noktaları.

İdeal olarak, dinleme konumu etrafında yansımasız bölge (YB) oluşturursunuz. YB, yalnızca erken yansımaları duymadığınız bir bölgedir. Bölgedeyken, yakınlardaki yüzeylerden gelen yansımalara müdahale edilmeden hoparlörlerinizden gelen doğrudan sesleri duyarsınız.

En azından yan duvarlardaki ilk yansıma noktalarını ve tavan bölümünü dinleme / karışma pozisyonunun üstünde düzenlemeniz gerekiyor.
Akustik paneller, bas tuzakları ve tavan bulutu gösteren dinleme odası işleme düzeni Bir çevre ses karıştırma / dinleme odasında akustik tedavi düzeniStereo ve surround ses karıştırma odalarında minimum akustik tedavi ayarı (hafif muamele görmüş). Sidewall’ın ilk yansıma puanı (dinleme pozisyonunun sağında ve solunda) geniş bant bas trapları ile tedavi edilir, ancak diğer akustik paneller işe yarayabilir. Tavan ilk yansıma noktalarındandır.

İlk yansıma noktalarınızı tedavi etmenin en kolay ve en ucuz yolu, geniş bant emilimini kullanmaktır. Akustik flexi süngerler, yumurta sünger, piramit sünger, labirent süngerdir. Bu süngerler diger ürünlere nazaran uygun ve performans bakımından etkilidirler.

Bazı durumda, daha düşük frekansların ön planda olduklarında daha kalın panellerle (bastrap – köşe küp akustik totem) daha etkilidirler.

Kritik dinleme ve kontrol odaları için genellikle ilk yansıma noktalarında kalın geniş bant emiciliğini (veya desikaredesipiradesi55 vb.) önerilmektedir.

Hi-fi dinleme odaları ve ev sinemaları için ilk yansıma noktalarında toplam absorpsiyon istemeyebilirsiniz. Bu odalarda absorpsiyon ve difüzyon kombinasyonu popülerdir.

Kontrol odalarında genellikle dinleyicinin üzerinde bir soğurucu tavan bulutu kullanılır. Hi-fi odaları ve ev sinemaları genellikle tavana yutucu ve akustik sünger karışımını kullanılır.

Eğer bir yenileme yapıyor ya da sıfırdan oda inşa ediyorsanız, duvar ve tavan ses yalıtımı nasıl yapılır alanından bakabilirsiniz.


 

Bas trapları ve düşük frekansların yutumu:

Bas seslerinde ki sorunlar, düşük frekanslarda düzensiz ve uzun frekanslar göndererek bozulma sürecini başlatır ve odanızdaki ses kalitesinin rahatsızlık seviyesine ulaşmasını sağlar.

Müziğiniz ve oda akustiğinin sağlıklı olup olmadığını nasıl anlarsınız? Bas aralıklarınız dengesiz ve tok değilse, bu kesinlikle bir işarettir. Küçük bir odada ve kaliteli sesde müzik ve film izlediğinizi düşünüyor olabilirsiniz. – herşeyin yolunda olduğunu düşünüyorsanız bile – karmaşık ve rahatsız edici sesler her zaman mevcuttur.

Odanızdaki sesin netliği ve kalitesini arttırmak içi: Hoparlör yerleşimi ve basstrap , ya da “bas yakalama“. Her ikisini de uygulayın, daha net bir ses veren daha düşük maliyetli bir sonuç elde etmiş olacaksınız.

Yapılacak 1: İşte basları kontrol edebilmek için oda ve hoparlör nasıl düzenleneceğini yukarıda bulunan görsellerden yardım alabilirsiniz.

Yapılacak 2: Odanın büyüklüğüne ve yüksekliğine istinaden basstrap, akustik küp, totem ve akustik süngerler kullanabilirsiniz.

Köşe bas trapları ile tedavi gösteren kritik dinleme / kontrol odası
 

Bir çevre ses karıştırma / kontrol odasında akustik tedavi kurulumu. Arka duvarı ve ön köşeleri kapsayan geniş bant bas bindirme sistemleri asılı Desibel panelleri kullanır. Ön köşe bas tuzakları yansıtıcı malzeme ile yüzeylendirilir.  ilk yansıma noktaları, gözenekli paneller ile uygulama yapılır.


 

Aşırı gürültü geniş bant emme (ses sönümleme malzemesi)

İşte en zorlu kritik dinleme için akustik düzenleme stratejisi.

Müziği maksimum şeffaflık ile dinlemek istiyorsunuz. Saf sinyal, gürültü yok. Saf müzik, yer yok. Sert kritik dinleme için tasarlanmış bir ortam istiyorsun.

Bu durumda ana tedavi stratejiniz, geniş bant absorpsiyonu Desibel akustik ürünlerini kullanarak akustik olarak nötr bir çevre oluşturmak olacaktır.

Bu, stüdyo kontrol odaları için idealdir; ideal, hatta bir frekans tepkisidir, hatta çürüme süreleri ve sıkı, odaklanmış görüntüleme. Ancak yakında göreceğiniz gibi, bu ideali sadece emilim yoluyla yaklaştırmak, muazzam miktarda düşük frekanslı bir muamele gerektirir!


Tavan absorpsiyonunu kullanarak yok oluyor

Kontrol odaları genelde yansıtıcı (örn. Kumaş panel) bir zemini emici bir tavan ile eşleştirir.

Örnek oda ayarlarında, dinleyicinin üzerinde absorbe edici bir tavan bulutunun taslağını görebilirsiniz. Bu asgari dinleme pozisyonunda etrafında bir yansıması serbest bölge oluşturmak için yeterli – Gerekli tavan düzenlemesi.

Fakat mükemmel bir eleştirel dinleme odasında tavan, tüm yansımaları mükemmel biçimde absorbe eden dev bir geniş bant bas emici olmalıdır, bu yüzden sanki hiç tavan yokmuş gibi alğılanabilir. Arka ve yan duvarlar için de aynı şey söylenebilir.



 

 

Oda içerisinde ses çınlama süreleri?

Kontrol odaları ve dinleme odalarında, tipik bozunma süresi (T60) değerleri 250 Hz – 4 kHz arasında 0,2 ila 0,5 saniyedir. Özellikle küçük bir odadaysanız (örneğin, bir yatak odası), 0,1 ila 0,3 saniye arası bir sürede hedefleyin. Oda ne kadar küçük olursa, çürüme süreleri kısalır.

En doğru kontrol odaları yankılanma süreleri yaklaşık 0.3 saniyeden daha azdır ve sönümlenirler.

Hi-Fi dinleme odalarında, optimum T60 değerleri dinleme tercihlerinize bağlıdır.

Çoğunlukla klasik müziği dinlerseniz, 0,4 ila 0,5 saniye süreyle daha canlı bir oda düşünün. Sadece yakın mikrodalgalı enstrümanlardan veya elektronik elemanlardan oluşan çok parçalı kayıtları dinlerseniz, 0,2 ila 0,3 saniye süreyle hedefleyin.

Türlerinizle karıştırmak isterseniz, 0.35 saniye iyi bir tatlı nokta olabilir (3500 fit kübik feetlik bir dinleme odası varsayarsak).

Dolby, surround ses odaları ve ev sinemalarında, bozulma sürelerinin kısalmasını öneriyor: 0.2 – 0.4 saniye.

 

5.1 karıştırma / dinleme odasındaki akustik panellerin örnek düzeni. Net bir surround ses karıştırılmasına olanak tanımak için iyi tanımlanmış bir yansıma serbest bölgesi koruyarak bir emilim ve difüzyon dengesi yanısıra. Geniş bant emiciler, ilk yansıtma noktalarında kullanılan bir hava boşluğu ile monte edilir. Doğruluk öncelik vermiyorsa, canlılık ve görselliği arttırmak için ilk yansıma noktalarında emilim ve difüzyon harmanı kullanılabilir.

Yukarıda ve oda düzenleri aşağıda hem de gösterilen: Büyük köşe basstrap bas tuzakları Vicoustic sünger ile  Dalga paneller orta-yüksek frekanslarda saçılma sağlamak. İdeal olarak, arka duvara ve tavana ağır bas emilimi yerleştirilir. Vicoustic ön ve yan duvarları üzerinde gösterilir. Arka duvarın işlendiğini varsayarsak, ön duvardaki difüzörler gerekli değildir – ancak oda seslerini daha geniş ve zarif hale getiriyorlar, bu da onu pratik yapma veya kayıt gibi kendiliğinden müzik etkinlikleri için davetkar bir alan haline getiriyor. Diffüzörler de arka duvara monte edilebilir.

Akustik panellerin olası alternatif düzeni. Bu durumda, yan genişlik bandı emicileri sadece 2-4 cm kalınlığındadır. Zeminden tavana Vicoustic sünger ve bas tuzakları ön duvar ve duvar tavan köşelerinde kullanılır.


 

About the author

Comments are closed.

Bizi Arayın